Munkatársaink

image

alapító tag ·

Telefonszám:
Email:

1990-ben végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán logopédia-oligofrénpedagógia szakon. Dolgoztam a Főiskola gyakorló logopédiai óvodájában, majd nevelőotthonban és hosszú évek óta az Óbudai Nevelési Tanácsadóban tevékenykedek. Öt gyermekes édesanyaként és szakmai munkám során megtapasztaltam, hogy nagyon sokféle fejlődésmenet lehet gyermekkorban. Így fontosnak találom, hogyha a kora gyermekkori fejlődésében elmaradások tapasztalhatók, akkor minél hamarabb segítséget tudjon kapni a gyermek, hogy hátrányait behozza. Diagnosztikai munkámban fontos a gyermekek képességprofiljának feltárása, amely irányt mutat a megfelelő területek fejlesztéséhez. Terápiás munkámban foglalkozom megkésett beszédfejlődésű- mozgásfejlődésű gyermekekkel, artikulációs hibák javításával, beszédészlelés- beszédmegértési problémákkal, diszlexia prevenciót és iskola-előkészítő foglakozásokat tartok nagycsoportos óvodásoknak, és grafomotoros fejlesztést, figyelmi problémákkal küzdő kicsi és nagyobb gyerekek kezelésével foglalkozom. Iskolás gyerekeknél diszlexia reedukációt és diszgráfia terápiát végzek. Felnőtteknél afázia terápiát vállalok. A foglalkozások játékos keretek között folynak, a gyermekek aktív résztvevői a terápiának.

Képzések:

  • 1990-Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola- gyógypedagógus-logopédus tanár
  • Ayres terápia ELTE (1991-1992)
  • Afázia terápia (1996)
  • Szakvizsga,szakértői-vezetőtanári-gyakorlatvezető (2007-2009) ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar
  • NILD alapvető nyelvi technikák (Fonológiai tudatosság teszt, Figyelj rám! Morze NILD technika (2015)
  • INPP módszer óvodai/iskolai alkalmazása (megkésett idegrendszeri fejlődés elősegítésére használt mozgásprogram, vizsgáló eljárás) (2015)
  • Felkészítés a Babzsák Fejlesztő Program használatára (2015)
  • Speciális tanulási nehézségekre irányuló komplex fejlesztő csomag Montessori-eszközök bevonásával (2015)
  • Szenzoros integrációs terápiák diagnosztikája (2015)
  • Alapozó terápia/fejlesztő (2016)
  • NILD terápia 1-2 (2020)
  • Fonomimika képzés (2022)

image

Telefonszám:
Email:

2021-ben csatlakoztam a Lendület Műhely csapatához, régi munkatársaimhoz, akikkel korábban sok évig együtt dolgoztam. Húszéves, nevelési tanácsadóban szerzett munkatapasztalattal rendelkezem a gyermekterápiák: az analitikusan orientált és a Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia (DSZIT) területén. Ez utóbbi módszer oktatásában is részt veszek.

A gyermekek terápiája mellett felnőttekkel: szülőkkel, pedagógusokkal folyamatosan foglalkoztam, a munkámnak része volt a konzultáció és a nevelési tanácsadás.

Több mint tíz éve dolgozom egy családsegítő intézményben, ahol pszichológiai tanácsadást, ezen kívül pár- és családkonzultációt, mediációt is tartok.

Szívesen foglalkozom serdülőkkel, felnőttekkel, egyénileg és csoportosan is.

A foglakozásokon pszichodráma képzettségem is használom.

Sok tapasztalatot és ismeretet szereztem az autista gyermekekkel, felnőttekkel és családjaikkal folytatott terápiás munka során.

Jelenleg a Lendület Műhely felnőtt rendelőjében dolgozom.

  • ELTE, BTK pszichológus diploma 1986
  • Orvostovábbképző Intézet: klinikai gyermek szakpszichológus, 1993
  • DSZIT terapeuta, 1993
  • Autogén tréning, 1996
  • Kognitív és viselkedés terápia, 1996
  • Pszichodráma vezető, 1999
  • Gendlin-féle fókuszolás, 2002
  • Mediáció, 2004

image

alapító tag ·

Telefonszám:
Email:

Több mint húsz éves munkatapasztalattal, pszichoterapeutaként és klinikai szakpszichológusként mind felnőttek, mind gyermekek jelentkezését várom.

Felnőttek részére az alábbi módszerek alkalmazásával tudok segítséget nyújtani: módosult tudatállapotokkal való munka (KIP, relaxáció-meditáció, fókuszolás), rövid dinamikus (verbális) megközelítés, valamint a családterápiás, transzgenerációs szemlélet. Többek között az alábbi problémákkal fordulhat hozzám: élethelyzeti elakadások, szorongással és depresszióval járó állapotok, önértékelési problémák, kapcsolati konfliktusok, életkori krízisek, az anyaság kérdései, pszichoszomatika. Fontosnak tartom, hogy a hozzám fordulók nyitott, elfogadó légkörben bontakozhassanak ki, tudjanak foglalkozni elakadásaikkal.

Gyermekek, családok esetében öt éves kortól vállalok egyéni játékterápiát, DSZIT-et , komplex képességfelmérést, szülőkonzultációt és nevelési tanácsadást. A DSZIT egy, az idegrendszert érlelő mozgásos játékterápia. Olyan esetekben eredményes ez a megközelítés, amikor idegrendszeri éretlenség és pszichés háttértényező zavarja meg a gyermekek harmonikus beilleszkedését, magatartását vagy tanulási folyamatait. Fontosnak tartom a könnyed, játékos légkört, amelyben kibontakozhatnak a gyerekek, valamint a szülőkkel való rendszeres konzultációt, közös munkát. A DSZIT Szakmai Műhely tagjaként részt veszek a leendő szakemberek képzésében.

Az alábbi területeken dolgoztam, szereztem tapasztalatot: felnőtt támogatás-tanácsadás, HR-kiválasztás, nevelési tanácsadás, óvodapszichológia, gyerekcsoportok vezetése.

Tanulmányaim:

  • ELTE BTK pszichológus diploma 1997
  • Klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus 2000
  • Autogén tréning és relaxációs képzés 1998
  • Családterapeuta 1999
  • Fókuszolás- kommunikációs kísérő 2000
  • Integratív hipnoterápiás módszerspecifikus képzés 2010
  • Szenzoros integrációs terápia 2014, DSZIT terapeuta
  • Autizmus-specifikus ismeretek a korai felismerésben 30 órás képzés (FSZK) 2015
  • A kora gyermekkori intervenció tervezése a szülő–gyermek kapcsolat támogatására 60 órás képzés 2019
  • Tündérhegyi Európai Pszichoterapeuta Képzés 2020- 2024

Gyerekeket jelenleg 5-12 éves korig, felnőtteket 23 éves kortól vállalok. Serdülő rendelésem szünetel.


image

Telefonszám:
Email:

A pszichológusi pályámat az egészségfejlesztés területén kezdtem, ahol széles körű tapasztalatot szereztem a mentális egészség megőrzésében és a megelőző programokban. Ez a tapasztalat megerősítette bennem a prevenció fontosságát, továbbá rálátásom nyílt, hogy mennyire sok gyermeknek lenne szüksége a nehézségek megelőzésén túl átfogóbb segítségre. Ezt követően Pedagógiai Szakszolgálatnál helyezkedtem el, ahol szakértői bizottsági tevékenységként beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség vizsgálatokat végeztem, illetve nevelési tanácsadás keretein belül foglalkoztam gyermekekkel, serdülőkkel és családjaikkal. A későbbiekben óvodapszichológusként dolgoztam, ahol az óvodás gyermekek érzelmi és szociális fejlődését támogattam. Minden gyermekekkel folytatott munkánál megkerülhetetlenül együtt kell dolgoznunk a szülőkkel, családokkal. Ebben segíti munkámat a családterápia rendszerszemlélete, hiszen minden gyermek a családi rendszer része. A DSZIT terápia már egyetemi éveim alatt felkeltette az érdeklődésemet, és azóta ez a módszer különösen fontossá vált számomra. A DSZIT keretein belül pszichológusként a szenzoros feldolgozási nehézségek, idegrendszeri éretlenség fejlesztése mellett más érzelmi, viselkedési nehézségek kezelésére is hangsúlyt tudunk fektetni. Munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem, igyekszem magam továbbképezni, hogy minél hatékonyabban és változatosabb módon segíthessek a hozzám fordulónak.

Tanulmányiaim:

  • Károli Gáspár Református Egyetem, Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia szakirány - 2021
  • Magyar Családterápiás Egyesület pár- és családterapeuta képzés - 2022
  • Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia (DSZIT) - 2025

image

alapító tag ·

Telefonszám:
Email:

1990 óta dolgozom a nevelési tanácsadás területén, nevelési tanácsadás és szakértői feladat munkakörben. A Lendület Műhelyben elsősorban a dinamikus szenzoros integrációs terápia (DSZIT) módszerével dolgozom, 5 év feletti gyermekekkel, szenzoros és mozgásos tünetek, idegrendszeri éretlenség, alkalmazkodási nehézség kapcsán. A DSZIT Szakmai Műhely tagjaként részt veszek a leendő szakemberek képzésében. A módszerről a www.dszit.hu oldalon lehet bővebben tájékozódni. Tapasztalatom szerint a szenzoros integrációs terápia terében a vesztibuláris és taktilis játékokon keresztül a gyermek belső erőforrásai mozgósíthatók, felébreszthetők. A terapeuta a külső-belső akadályok miatt mellőzött vagy elhangolt fejlődési szükségletek késleltetett, optimális kielégítését tűzheti ki célul. Az általa biztosított térben a gyermek felidézheti, pótolhatja, újrafogalmazhatja a mozgásos játékokon és a terápiás kapcsolaton keresztül élményeit, tapasztalatait. Az autonómia és az önkontroll fejlődésének alapját a mozgásindítás, a mozgásminta megtervezése, a saját mozgás átélése és az énérzékelés képezi, ezzel támogatva a személyiség magasabb szintű szerveződését. A gyermekek játékán keresztül újra és újra elénk tárul belső világunk, alkotókedvünk gazdagsága, ennek a belső szabadságnak és alkotókedvnek a kibontakozását és szerveződését segítjük DSZIT foglalkozásaink során.

Tanulmányiaim:

  • ELTE BTK pszichológus diploma 1990
  • Autogén tréning; relaxációs terapeuta 1995
  • Pszichodráma módszer 1988-2004; pszichodráma asszisztens 1998
  • Klinikiai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus 2000
  • Fókuszolás 2002
  • Mediáció 2004
  • Szenzoros integrációs terápia 1998; DSZIT terapeuta
  • Családterápia 2010